Detailhandler bliver i dag ramt af det laveste antal røverier længe, men tilgengæld kan selv simple butikstyverier eskalere til vold og trusler imod butikspersonalet.
Det fortæller Dansk Handelsblad.
Derfor uddanner Netto rigtig mange medarbejdere i konflikthåndtering, hvor særligt én gruppe volder Netto stigende problemer.
– Vi oplever et stigende antal mere organiserede tyve i vores butikker, og derfor er det vigtigt, at vi kontinuerligt arbejder med at forebygge konflikter, siger Birgitte Oredson, miljøkonsulent i Netto.
Netto har udviklet NettoCare-konceptet siden 2008, hvor alle kædens medarbejdere har fået værktøjer til at forebygge og håndtere røverier, tyverier og konflikter. Kurserne køres af eksterne undervisere, der arbejder med aktuelle cases fra Netto.
I 2014 videreudviklede Netto konceptet ved at udnævne en NettoCare-ambassadør i hver butik.
Og det har skabt synlige resultater. Så markante, at Netto vandt Arbejdsmiljøprisen i 2014.
Læs mere på dhblad.dk
